למה להשתמש בשלטי חוצות ואיזה סוגים יש

ישנה תוכנית מאוד מעניינת שהייתי רוצה שתפורסם בכל רחבי הארץ, מכון עזריאלי מגיש תכנית הוליסטית בחטיבות הביניים למניעת נשירה תוך שיפור כישורי למידה והעצמה חברתית והורית. חבל מאוד שלא מפרסמים אותם יותר בשלטים שונים כדי שיהיה יותר מודעות חברתית לנושא. ( לפחות אני מפרסם אותם בבלוג). אז למה שלטים או שלטי חוצות? בוא נתחיל.

מהם שלטי חוצות?

 שלטי חוצות הם אותם שלטי ענק אשר מצויים ברחובות ראשיים ובכבישי גישה לערים. שלטי חוצות הם גדולים במיוחד, ואורכם יכול להגיע לכמה מטרים, בכדי שנהגים אשר נוסעים באותם כבישים יוכלו לראות אותם. שלטי חוצות ממוקמים במקומות אשר מושכים את עיניהם של נוסעים העוברים במקום, ולרוב הם גם מעוצבים בסגנון מתאים. עם זאת, שלטי חוצות לרוב ממוקמים בצידי הדרכים, באופן שאינם מושכים תשומת לב של נהגים, אשר חייבים להיות מרוכזים בכביש. לרוב, מי שמבחין בשלטי החוצות הם נוסעים בתחבורה ציבורית או נוסעים ברכבים שאינם הנהגים.

 למה משמשים שלטי חוצות

 שלטי חוצות משמשים בעיקר לפרסום. חברות רבות מפרסמות את מוצריהן, את השירותים שלהן וכדומה על גבי שלטי חוצות. שלטי חוצות מהווים ברוב המקרים חלק אחד מתוך קמפיין גדול, אשר מופיע מסוגים נוספים של מדיה, כמו במודעות בעיתונים, בתשדירי טלוויזיה ורדיו, באינטרנט וכדומה. היתרון של שלטי חוצות הוא שיש להם חשיפה רבה, ולמעשה כל מי שעובר ברחובות בהם מוצבים השלטים נחשף לפרסומות. גם אנשים עובדים, שבמהלך היום עסוקים מכדי לקרוא עיתון, לגלוש באינטרנט או לראות טלוויזיה, ייתקלו בפרסומים בדרכם לעבודה או בדרכם הביתה. נוסף לחברות עסקיות, שלטי חוצות משמשים גם לקמפיינים ממשלתיים, כמו קמפיינים לזהירות בדרכים וכדומה, וכן לקמפיינים של עמותות וארגונים שונים, לקידום המודעות לנושאים כמו מניעת אלימות, שמירה על הבטיחות ועוד.

  •  סוגים של שלטי חוצות

 ישנם ארבעה סוגים עיקריים של שלטי חוצות. שלטי החוצות הסטנדרטיים הם למעשה מעין לוחות ענק שעליהם מדביקים את הפרסומות בגודל המתאים. שלטי חוצות סטנדרטיים הם בדרך כלל מלבניים ומתפרשים על פני שטח גדול. שלטי חוצות דומים הם שלטי החוצות המופיעים על גדר ההפרדה בין נתיבים בכבישים בינעירוניים. שלטים אלו יהיו קטנים בהרבה, ולרוב רבועים או מלבניים – לאורך. סוג נוסף הוא שלטים מסתובבים. שלטים אלו מורכבים מפסים-פסים לאורך המודעה. פסים אלו הם למעשה מנסרות משולשות. בכל מספר שניות קבוע מסתובבות המנסרות ומתגלה שלט חוצות חדש. כך ניתן לפרסם באותו מקום שלושה פרסומים שונים, מה שמוזיל את עלות השלט אך גם מקטין מעט את החשיפה. הסוג האחרון הוא שלטי חוצות אלקטרוניים. שלטים אלה נדירים יותר, מכיוון שיש נגדם טענות קשות על הסחת דעתם של נהגים. שלטים אלו רבועים לרוב וממוקמים בעיקר בכבישים עירוניים גדולים.

 הדפסה של שלטי חוצות

 הדפסה של שלטי חוצות נעשית בבתי דפוס ייעודיים. כאשר מעצבים את השלטים יש לדאוג לעצב אותם ברזולוציה גבוהה, על מנת שהשלטים יצאו ברורים ואיכותיים גם בהדפסה בגודל כה גדול. בתי הדפוס מדפיסים את שלטי החוצות כגיליון גדול אחד או מחולק למספר גיליונות, לנוחות ההדבקה. במקרים אלו על המדביקים לדייק באופן מושלם בהדבקת חלקי השלט, על מנת שייראו כשלט אחד שלם.

לצפיה בשלטים שמעלים את המודעות בארהב למשל של חברת KFC .