עשה זאת בעצמך או קרא לחשמלאי?

עוד יממה עוברת על העיר ירושלים , אני בתור סטודנט לתואר ראשון מתכנן גם ללמוד ניהול וארגון מערכות חינוך יודע שיש דברים שאפשר להסתדר בכוחות עצמנו, כמובן שתמיד יש דברים שחובה להעזר באיש מקצוע מקצועי ומוסמך.

בזמן האחרון אנו לומדים המון במכללה ירושלים , החברים ואני החלטנו לדבר קצת על נושא של החשמלאות בישראל והחלטתי לכתוב מעט בפוסט הזה על מה שדיברנו.

אז לעשות זאת בעצמנו או להזמין איש מקצוע חשמלאי ?

חשמלאי בירושלים מוסמך לטפל בכל בעיה בחשמל בבית. מצד שני, לפעמים זו טרחה רבה להשקיע כל פעם ולמצוא חשמלאי בירושלים אמין, לשלם לו על ביקור ועל שעות העבודה…במיוחד שנראה שאנחנו יכולים לבצע זאת בעצמנו.

 חשמל הוא נושא של חיים ומוות , ולכן מחייב קריאה לחשמלאי בירושלים. יחד עם זאת, יש כמה דברים שניתן לבצע ללא הזמנת חשמלאי בירושלים. מה הם אותם דברים וכיצד נדע כי ביכולתנו לבצע אותם?

 מתי אין צורך לקרוא לחשמלאי בירושלים?

 ראשית נציין שאם מעולם לא הייתם במגמה טכנית, אם מעולם לא תיקנתם משהו בחייכם ומעולם לא החזקתם מברג למשל- הזמינו חשמלאי בירושלים לכל נושא ואל תנסו לתקן דברים בעצמיכם. חבר שלי מאוד טוב חושב שהוא יודע הכל, כמו עוד אוהד ביתר ירושלים גאון 🙂 חבל שנשרף לו כל הבית בגלל מנורה קטנה 🙂

החלפת נורה כמובן היא סיבה מצוינת לבצע דברים לבד ולא לקרוא לחשמלאי בירושלים. הדבר קשור גם לנורות במקרר למשל ולא רק לנורות הרגילות שלנו.

החלפת בית מנורה פשוט גם יכולה להתבצע בצורה עצמאית, ואף החלפת מכסי שקעים. עוד פעולה שניתן לבצע בעצמינו היא החלפת מכסי מתגים של האורות.

 ניתן לראות כי כל הפעולות שאינן קשורות לחשמל עצמו, אלא מסביב- מכסים נורות ופלסטיק- ניתן לבצע בצורה עצמאית. יש להקפיד לנתק את זרם החשמל ולוודא שאין ילד שמסתובב ליד ארון החשמל ויכול לחבר כמעשי משובה את החשמל.

 בכל נושא המצריך חיבור כבלי חשמל, תיקון כבלי חשמל או יצירת נקודות חשמל חדשות – אסור לנסות לתקן לבד. גם אם התיקון עצמו יעבור בשלום, משום שהחשמל בבית מנותק, ברגע שהחשמל יחזור לפעול -תיקון לא נכון מהווה סכנת חיים ויכול לגרום לפיצוץ או שריפה. במקרה הכי פחות גרוע המכשיר החשמלי לחלוטין ישבוק חיים, וכבר עדיף להזמין חשמלאים בירושלים מאשר לסכן את החיים.

 הדרך הכי טובה לחסוך בעלויות היא להזמין חשמלאי בירושלים אמין שיטפל בבעיה ולא נצטרך להזמינו שוב ושוב. מעבר לכך, ניתן לקחת על עצמנו את כל הטיפול מסביב לחשמל- מכסי פלסטיק, מכסי נורות ומכסי שקעים. בכל נושא הקשור ישירות לחשמל- הזמינו חשמלאי בירושלים ותהיו בטוחים שאינכם עושים טעויות.

מצאתי סרטון שמסביר קצת וגם מצחיק איך להחליף בית מנועה 🙂 תהנו

אתר מעניין מאוד שמצאתי שקשור לחקר ישראל הוא אתר מכון ירושלים , תוכלו להחכים וללמוד סטטיסטיקות שונות בעיר ירושלים כגון : סטטיסטיקות,הודעות לעיתונות,מידע על הקהילה החרדית בירושלים,פרוייקטים עירוניים, טורים אישיים ועוד! .